Ohlasy

Hallo Herren,

das Velorex Buch ist heute angekommen. So ein schönes Buch über ein so kleines Auto ist sehr ungewöhnlich! Ich bin selbst Autor von Büchern über Oldtimer und kann das gut beurteilen.

Nochmals danke für Ihre Unterstützung und

beste Grüße aus München

W. Zeichner

Dobrý den, chci pozdravit celý autorský kolektiv knihy "Tělesně vadní do šťastnější budoucnosti". Knihu jsem dostal již v březnu jako spoluautorský výtisk za poskytnutí obrazového materiálu. Ale teprve teď v létě jsem si ji mohl přečíst naprosto nerušeně vcelku a s plným soustředěním. Byl to neobvyklý zážitek a proto vám píši.

Objevil jsem v knize nečekanou vrstvu, ve které se jedná o Velorex až ve druhé řadě. Je to strhující román o době, ve které já jsem prožil 46 let. Ty nepřekročitelné bariéry socialistického plánovitého systému, na které dříve nebo později narazila každá tvůrčí iniciativa, to je v této knize tak plasticky zobrazeno, jak by to patrně běžné beletristické dílo nedokázalo. Pomocí autentických dokumentů, které dnes vyznívají smutně humorně (včetně dopisu Husákovi), pomocí krásných dobových fotografií, jejichž pozorné prohlížení zcela přesně navodí atmosféru doby, až po úsporné, naprosto věcné texty, to vše vytváří nesmírně působivý celek.

Líbí se mně řazení kapitol, které celý příběh Velorexu podává nejen chronologicky srozumitelně ale navíc ho náležitě graduje. Například po přečtení osmi kapitol, když údiv NEvelorexáře nad životaschopností geniální konstrukce dostatečně naroste, následuje kapitola o nejrůznějších expedicích. To se potom údiv mění v opravdovou úctu k tomuto stroji a napadá mě jediné: V jednoduchosti je síla. Rovněž tak poslední kapitola vhodně uzavírá čtenářský prožitek, protože nenásilně převádí z technické archeologie zpátky do naší současnosti, ve které se lze zatím stále ještě setkat s panem Mojmírem Stránským.

Knihu obdivuji i ve smyslu kvalitního předmětu. Opravdu jsem tam nenašel žádný překlep ani češtinářský nonsens. To je v dnešní knižní produkci vzácné koření. Pouhá dvě vypadlá písmenka v titulcích pod fotkami jsou obrovským úspěchem všech zúčastněných. Vazba je krásná, grafika a velikost fotek vynikající. Rovněž mě potěšily barevné textilní záložky. Taková kniha si opravdu zaslouží bezpečnou "garáž" - krásnou etui. Vložený plakát je potěšující bonus. Napadá mě jen, jak by bylo pěkné, kdyby ještě mohlo být přiloženo CD se zvukovým záznamem, zvláště vyprávění pana Stránského, které s ním kdysi natočil ČS rozhlas. To bylo tak "živočišné", že bych ho rád ještě někdy slyšel.

Dovolím si závěrem prognózovat, že tato kniha dojde časem mnohem širšího uznání, než jen v okruhu příznivců Velorexů. Doufám, že se s ní setkám i v nominacích na "Knihu roku".

Ještě jednou všem autorům děkuji za bezvadnou práci "bez kompromisů"

Pavel Fulín, Praha 4

Tak uz mi prisla kniha je cela a je FANTASTICKA, moja poklona celemu tymu autorov a vsetkym co na nej spolupracovali. Je taka aku som si ju mohol predstavit,uzasna. Tak vcera som bol zobrat papiere na 250-ku oskara v Cechach a este chcem zachranit aj jedneho toho mojho ,,Hadraka,, ostavam spozdravom a nech sa vam dari.

Roland Ďurďonovič - příznivec velorexů ze Slovenska.

Včerejší večer jsem strávil nad Vaší knihou, za kterou Vám i spoluautorům nesmírně děkuji. Je radost vidět, že i u nás vznikají (alespoň občas) vysoce specializované publikace světové úrovně. Když člověk na druhé straně vidí to množství ve své době oblíbených Isset, Messerschittů, Heinkelů apod., nezbývá než litovat, že některé velice pohledné varianty Velorexu zůstaly jen v prototypech.

Michael Květoň

Dobrý den,děkuji vám za dnešní návštěvu a předání Knihy. Tuším, jak hodně jste časově vytížen a tak si toho velmi vážím. Knihu jsem zatím podrobil prvnímu prolistování a jsem vaším dílem opravdu nadšen. Je to velmi pečlivá práce po všech stránkách. Dokonce jsem zaregistroval, že má i jazykovou úpravu. Těším se, až se do ní vklidu začtu. Obrázky jsou vynikající. Hned napoprvé jsem objevil věc, o které jsem neměl tušení - "jednoduchý pákový hever". Ještě jednou děkuji.

Pavel Fulín, synovec prvního vedoucího vývojového střediska Doly - Ing. Miloše Hanouska.

Chtěl jsem vám všem moc poděkovat, je to bezvadný, moc se mi to líbí, takhle jsem si přesně knihu o Velorexech představoval.

Miroslav Slezák, zaměstnanec solnického závodu 1952-1961

Jsem velice potěšen, že se dobrou myšlenku podařilo zrealizovat a opravdu smekám před vaší vytrvalostí dotáhnout celou věc do konce. Podle reportáží, které jsem si přečetl musela být celá věc časově i finančně značně náročná ! Tato aktivita je mi velice blízká a vprvopočátku - tuším v roce 2005 jsem se chtěl stát členem týmu, který na knize pracoval. Ovšem brzy jsem pochopil, že tato akce je nad moje finanční a časové možnosti ( přeci jen Písek je trochu mimo tohoto dění ). Nakonec jsem ani nedokončil započatou renovaci svého stroje :-) O to víc oceňuji vaši společnou snahu a srdečně zdravím ostatní členy, s kterými bych se rád setkal osobně. Třeba se v průběhu roku dostanu na některou z uvedených akcí a přání se mi splní, ale knihu již chci mít doma - nevydržím čekat týdny, jestli se na některou akci budu moci vypravit :-) Ještě jednou díky a přeji knize mnoho úspěchů a spokojených čtenářů.

Luděk Šebelle, majitel Velorexe

Do knihy jsem se hned začetl a byl jsem nesmírně překvapen kvalitou zpracování a hloubkou znalostí historie vozítek i v.d.Velorex. Je to dokonalé zmapování počátků vývoje vozítek u nás a současně i osudů mých bývalých spolupracovníků. Vždyť jsem v tomto kolektivu prožil plných 26 let a to v dobrém i zlém. Dovolil jsem si poděkovat i panu JUDr. Šustrovi. Na ostatní Vaše společníky nemám spojení. Proto prosím vyřiďte jim mé uznání, obdiv a poděkování. Kniha je tak nádherná a dokonalá, že mám pocit dlužníka vůči Vám.

Ostádal Ivan, bývalý zaměstnanec v.d. Velorex